Etiquetes

divendres, 16 de maig del 2014

Intercanvi amb França, una experiència inoblidable

El dimarts 1 d’abril vam agafar   l’avió a les 8 del matí i vam arribar a França a les 11. A l’aeroport hi havia alguns pares amb el director del centre que ens van rebre i ens van portar a l' institut. Vam esperar-nos al pati a que els nostres companys acabessin les classes.

Quan els vam veure vam sentir alegria per poder veure’ls per fi, i a la vegada por per no saber què passaria en aquells dies. Vam anar a dinar a l’aula d’Espanyol. Al acabar de dinar els alumnes francesos van tornar a les classes i nosaltres vam fer una visita guiada per un home que es va oferir gratuïtament a fer-ho.
A les 16:30 finalitzaven les classes i els corresponents ens van portar a casa a conèixer la família.

El dimecres 2 d’abril vam anar a l' institut i vam passar allí quatre hores.
El que mes em va impactar va ser el respecte que tenien els alumnes cap als professors, els tractaven de vostè i fins que el professor no ho deia, no s'asseien.
A la tarda els nostres companys ens van portar a la Valserine a fer un tomb .

L’alcalde de Bellagarde ens va convidar al nostre institut i a un altre que també estaven d’intercanvi a fer un pica-pica.

El dijous 3 d’abril vam visitar Lyon amb els nostres   companys,  vam veure un edifici que estava pintat, una font i una església.  La visita a Lyon va ser tot el dia i després vam anar a fer un tomb amb els nostres companys.

El divendres 4 d’abril vam anar al bosc a fer un joc de pistes, vam fer grups de 4 persones i el més curiós es que vam aconseguir entendre les pistes malgrat que les pistes estaven en francès. Després de fer el joc vam veure un vídeo y  ens van convidar a un suc i unes pastes.

Vam dinar al costat del canal i quan vam acabar vam pujar al vaixell i vam fer un tomb. Després ens van deixar temps lliure.

Al cap de setmana vam fer diverses activitats amb els nostres companys francesos, alguns van quedar entre ells per fer activitats junts.

El dilluns vam anar al museu de campanes. Abans d’entrar al museu ens vam posar un vídeo on ens explicaven com es feien antigament les campanes i vam considerar tot un detall que una dona ens cantes.
Vam anar a dinar  a una zona de picnic y després vam entrar a la zona del riu.  Vam caminar per damunt d’un pont i vam anar veien tot el riu. Hi havia algunes roques que tenien forma de cara i unes altres d’ocells. Quan vam finalitzar la visita ens vam posar un vídeo on es veia la situació del riu quan es va desbordar.

El dimarts era el últim  dia a França, entre llàgrimes i petons ens vam dir adéu als nostres companys i vam marxar cap a la formatgeria .
A causa de que va ploure no vam poder fer l’activitat al aire lliure i vam tenir que marxar  a un centre comercial on vam dinar .
Quan vam acabar vam anar a Suiza a veure el Cern i al sortir ja vam anar cap a l’aeroport i direcció Espanya on les nostres famílies ens vam rebre amb molta alegria.