Si
donem un cop d’ull al nostre passat, ens adonem que en algun moment de la
nostra vida ens hem tacat menjant algun caramel enganxós i quan hem intentat
netejar-ho ens hem tacat encara més.
Enric
Bernat va saber treure profit d'aquesta
experiència i va inventar una cosa tan senzilla com brillant: posar un pal
al propi caramel. Una idea simple i a la vegada rentable que va produir quantitats
descomunals de beneficis.
Enric Bernat: El creador.
Enric
Bernat va servir a l’exèrcit durant els anys 50 i quan va acabar es va
dedicar a complir un dels seus somnis més desitjats: Crear una empresa
confitera.
Quan
va arribar l’any 1956 va tenir la innovadora idea de fer un caramel amarrat a
un pal, que el va portar a la fama.
I
pocs anys després, exactament al 1995, aquest caramel subjectat a un pal es va
convertir en el dolç més consumit al món.
El
primer caramel amb palet és va crear a Astúries amb un preu bastant car per als anys cinquanta, amb la intenció de demostrar que aquest dolç era de molt
bona qualitat. Aquesta idea va tenir molt d’èxit a l’estranger i això va
provocar la inauguració d’una fàbrica a França, i també a Barcelona.
El nom: original i musical.
Com
el caramel amb pal era semblant a la forma d’una pilota de futbol, Gol va ser
el primer nom del caramel. Però no es va considerar suficientment atractiu, i van
demanar ajuda a una agència de publicitat que va decidir anomenar-lo Chups. Va
tenir molt d’èxit i a partir d’aquest nom es va escriure una cançó que va ser
la creadora del nom actual d’aquest caramel: Chupa Chups.
.
Un logotip molt dolç.
Una de les dades més sorprenents
és la creació del logotip d’aquest caramel, que va ser creat per Salvador Dalí,
pintor català considerat un dels màxims representats del surrealisme.
L'empresa de Bernat, amb la intenció d’expandir la marca en el mercat internacional, va pagar milionades al pintor perquè crees un
logotip original i únic que aconseguís complir l’objectiu comercial.
Encara que aquest logotip
sembli una cosa molt senzilla i que Dalí hagi fet una aportació mínima, va ser imprescindible
i essencial per al desenvolupament comercial del caramel.
El primer que va fer va ser
decidir els colors: vermell i groc. I després la forma :de flor. I per últim i
més important va ser la col·locació del logotip al damunt de l'envoltori aportant una visibilitat idònia i donant
personalitat a la marca.
L’últim comiat a Enric Bernat.
Enric Bernat va morir als 80
anys, després d’haver passat una greu malaltia que l’havia apartat del seu
negoci. Un home que tenia el somni de fer d’aquest món, un món més dolç i que a
partir d’una idea senzilla ho va aconseguir.
Victoria Savchak
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada